HTML

Kerti tároló és játszótér a gyereknek

Informatikus létemre elhatároztam, hogy építek egy szerszámost vagy jobban mondva egy bicikli tárolót a kertbe. Viszont jött a gyerek, hogy neki meg csúszda kell. Lássuk mi jön ki ebből!

Friss topikok

  • rasputin: Szia! Szuper, hogy elkészültél az árakkal! Egész borsos lett a vége bár ugyanez, ha nem self made ... (2010.07.15. 21:57) A büdzsé
  • Spajzi: Szia rasputin! Elkészült a költségvetés poszt is, remélem kiderül belőle számodra, hogy nagyságre... (2010.07.09. 10:36) Felületvédelem
  • Spajzi: @Spajzi: most jut eszembe, hogy ezt már bebuktam mert oda van csavarozva - csak ez a blogon még ne... (2010.04.21. 12:55) Az alapok

A tetőszerkezet elkészítése, a tetőfedés ( + a pergola!)

2010.04.27. 12:30 Spajzi

Következő lépésben a tetőszerkezetet és a tetőfedést készítettük el. Itt elkövettem egy jó pár hibát, leírom, hogy más tanulhasson belőle.

A tetőszerkezetet négy gerendával oldjuk meg, amely a tető csúcspontján megtörik, majd egy kicsi féltetőben véget is ér. A gerendák közötti rész OSB lap, majd azt bitumenes szigetelő lemez fedi, végül pedig maga a zsindely kerül rá. A középső gerendaközben kialakításra kerül a tetőablak ami a már bemutatott polikarbonát lemez lesz.

Amit a tervezéskor már eleve elrontottam az a tetőlécezés hiánya. Éreztem is ezt, mert amikor a faanyagot vettük, vettem is 3 szál tetőlécet valamiféle ismeretlen indíttatásból. Itt nem voltam a helyzet magaslatán, mert eredetileg 12-es OSB lemezt terveztem de valamiért ott a fatelepen megfelelőnek találtam a 8-as lemezt is. Nos megfelelő is lett volna, ha legalább 4-5 tetőlécet is teszek - viszont csak 3-at vittem és a hétvégén ebből kellett gazdálkodnunk. Szóval, ha valaki utánnam akarja csinálni ezt a házikót, akkor mindenképpen tetőlécezze be valamennyire és vegyen vastagabb OSB lapot, elkél mindkettő szerintem.

A tető építése közben, mivel nem akartuk megzavarni a környékbeli csemeték vasárnap délutáni szunyókálását, valami csendesebb munka után néztünk és felállítottuk a pergola részt is. Ennek elemeit előzőleg legyalultattam, mivel ezek látszódó részek lesznek és fontos, hogy szép legyen és szőr és szálkamentes.

Következzék a tető elkészítése képekben.

A gerendázat két bonyolultnak tűnő lapolása. A kettőt összeillesztve kiadja a megtört tetőgerendát.
 
A fenti gernedákat a lapolás mentén összecsavaroztuk és felkerültek a megadott pozíciókba, ahol csavarokkal rögzítettük őket a vízszintes gerendákhoz.
 
A három tetőléc is felkerült - amiből legalább hat kellett volna... Ezeket besüllyesztettük a tetőgerendákba.
 
Mennek fel az OSB lapok. A középsőből a tetőablak helyét körfűrésszel kivágtuk. Ez sajnos jelentősen meggyengítette az amúgy sem erős OSB lapot.
 
Miután felkerült a bitumenes szigetelő lemez, megkezdtük a zsindelyek felszögelését. Ez egy kicsit sziszifuszi munka, mert a szélén vágni kell -  de a végére már puszta kézzel egyenesen törtük a zsindelyt.
 
Ez lesz a tetőgerinc.
 
 
 A kész tetőgerinc.
 
 
A csendszünetben felállított pergola a tetőről nézve...
 
... és a földről nézve.
 
És persze segítségből sem volt hiány :)

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://kertitarolo.blog.hu/api/trackback/id/tr541955915

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása