HTML

Kerti tároló és játszótér a gyereknek

Informatikus létemre elhatároztam, hogy építek egy szerszámost vagy jobban mondva egy bicikli tárolót a kertbe. Viszont jött a gyerek, hogy neki meg csúszda kell. Lássuk mi jön ki ebből!

Friss topikok

  • rasputin: Szia! Szuper, hogy elkészültél az árakkal! Egész borsos lett a vége bár ugyanez, ha nem self made ... (2010.07.15. 21:57) A büdzsé
  • Spajzi: Szia rasputin! Elkészült a költségvetés poszt is, remélem kiderül belőle számodra, hogy nagyságre... (2010.07.09. 10:36) Felületvédelem
  • Spajzi: @Spajzi: most jut eszembe, hogy ezt már bebuktam mert oda van csavarozva - csak ez a blogon még ne... (2010.04.21. 12:55) Az alapok

A terv - mivel, hogyan

2010.04.14. 12:48 Spajzi

Papír, ceruza, radír

Mielőtt bármilyen szoftveres segítséget igénybe vettem volna, először fogtam egy papírt és egy ceruzát és felskicceltem, hogy a rendelkezésre álló helyre milyen bódé férne el. Nos itt még sokat radíroztam is mire kialakult egy vázlat, de a lényeg már látszódott belőle.

Egy komplett kisház lesz amelynek az egyik fele fedett, a másik fele pedig pergolás, azaz csak a gerendák látszanak. Ezt később polikarbonát lemezzel vagy akár rendes zsindellyel is le lehet fedni szükség esetén. Ez a nyitott rész fog otthont adni mini játszótérnek is.

Számítógépre fel

Mivel korábban már dolgoztam a google egyszerű és nagyszerű 3D rajzoló programjával, szinte nem is adódott más lehetőség, mint ezt használni a rajzolásra. Mindenkinek csak ajánlani tudom: nagyon gyorsan elsajátítható, könnyen kezelhető, online kitanulható. Nagy előnye még, hogy rendelkezik egy 3D Warehouse funkcióval amelynek segítségével mások által megosztott modellek között is böngészhetünk egyes komponensek után.

Egy kis sketchup tréning

Ha valaki nekifog sketchup-al tervezni az alábbi billentyűparancsok megjegyzésével lényegesen gyorsítani tudja a munkáját. Mögé írtam zárójelben a parancs angol megfelelőjét, így talán könnyebb megjegyezni a billentyűt.

O - nézőpont forgatása, honnan nézzük a modellünket (orbit)
H - nézetben a kép tologatása, mintha a tervrajz papírlapját tologatnánk az asztalon (O módban a shift-et lenyomva is ugyanez érhető el) (hand)
egér görgő - nézet közelítése, távolítása

SPACE - kijelölő mód
R - négyzet rajzolása (rectangle)
L - vonal rajzolása (line)
P - egy adott síkbeli alakzat kinyomása, a síkra merőlegesen - így hozható létre 3D-s objektum (push/pull)
M - egy objektum mozgatása (move)
S - átméretezés, torzítás (scale)
T - mérőszalag, nagyon hasznos, ha méretpontos rajzokat kívánunk csinálni (tape measure)
G - komponens létrehozása - nagyon fontos funkció (group)
 

Néhány jótanács a sketchup-al való rajzoláshoz:

- ha megrajzolunk egy egységet, mindig csináljunk belőle komponenst (G) így azt később külön szerkeszthetjük, létrehozhatunk másolatokat belőle

- igyekezzünk méretpontosan rajzolni, alul mindig látszik egy vonal vagy egy elmozdítás mértéke, itt tartsunk egységeket és kerek értékeket

- bár nem hajlamos fagyásra, azért mentsünk sűrűn

- ne akarjuk feltaláni a kereket újra, nézzünk szét a 3D Warehouse-ban egy-egy komponensért

 

Tegnap megrendeletem a vázhoz a faanyagot. 38000 Ft + ÁFA körül lesz. Impregnálva kértem, jobb a békesség a szuvakkal.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://kertitarolo.blog.hu/api/trackback/id/tr321920406

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása